Du köper varor från Smart Verkstad Sverige AB. Läs och förstå våra villkor, vi är hårda på våra villkor för att alla ska behandlas lika och att inga missförstånd ska uppstå kring hur vi jobbar och hur vi prioriterar våra kunder. Vårt mål är att all ska få så snabb service som möjligt. För att få handla behöver du fyllt 18 år eller kunna intyga med målsmans medgivande inför köp. Vi säljer varor inom Sverige gränser mot fasta fraktkostnader, för övriga länder så kontakta oss för fraktinformation.
Du beställer genom att lägga varor i varukorgen och sedan väljer det betalningsalternativ som passar dig i kassan.
Vid slutförande av beställning hos Smart Verkstad Sverige AB godkänner ni också köpvillkoren. Länk finns alltid med till våra köpvillkor.
OBS! Vi på Smart Verkstad Sverige AB friskriver oss:
Vi försöker alltid att hålla vårat lagersaldo uppdaterat på hemsidan men det kan hända att någon produkt inte stämmer. Vid genomförd order och varan/varorna inte skulle finnas i lager kommer vi kontakta er omgående för vidare samtal. Självklart ska vi försöka hitta den lösning som passar bäst. Byta ut till annan vara eller vänta. Vid frågor eller funderingar kring produkter eller om lagerstatus kontakta oss för snabbast service.
Förbokning: Vid köp av produkter som ej finns i lager hos leverantör "Förbokning" som har en beräknad ankomst till lagret på längre tid än 30 dagar godtar vi enbart förskottsbetalning. Alltså om ni köper en eller flera produkter som inkommer i lager om minst 30 dagar kommer ni få betala hela beloppet i förskott. Vid inbetalning i förskott till oss, sker en bokning och ni är garanterade produkten som då skickas direkt till er när den inkommit till lagret hos leverantör. Vid leasingaffär där produkter inkommer i lager om minst 30 dagar från order kommer avtalet startas i förskott.
Vid färre än 30 dagar sker normal fakturering av hela beställningen.
Specialbeställningar: Vid specialbeställningar så utgår ånger och hävda köp helt både för privatpersoner och företag!
Svea Check Out - Kortbetalning, banköverföring, faktura och delbetalning.
Egen fakturering från Smart Verkstad - Vid belopp över 55.000:-
Wasa Kredit - Leasing (för företag)
Vid utebliven betalning tillkommer förseningsavgift enligt lag & avtal med Svea, Wasa och Smart Verkstad Sverige AB.
Faktura:
På hemsidan finns det en gräns om 55.000:- vid fakturaköp, kommer ni över den summan finns enbart direktbetalning eller kortbetalning som alternativ. Vill ni handla med fakturaköp som överstiger 55.000:- kontakta oss för egen fakturering via oss på Smart Verkstad.
Vi ger fakturakredit efter sedvanlig kreditprövning. Kredittiden skiljer sig mellan privatpersoner (14 dagar) och företag (30 dagar) samt order över 100.000:- tillämpas förskottsbetalning.
Delbetalning:
Vi ger delbetalning via Svea efter godkänd kreditprövning (gäller endast privatpersoner).
Leasing:
Vi kan erbjuda leasing direkt på våran hemsida genom Wasa Kredit.
Vi samarbetar även med Svea Leasing som inte går att välja direkt på hemsidan.
Ring oss för alternativa leasingförslag.
Förskott:
Du betalar till vårt Bank Giro (5455-5933) och anger det OCR du fick på fakturan alternativt direktbetalning via Svea.
Vid fakturakredit så fakturerar vi när varan lämnar lagret. Vid försenad betalning så skickas en påminnelse, och sedan 7 dagar efter påminnelsen skickas beloppet för indrivning. Har fakturan skickats via något finansiellt institut så debiterar vi er alla eventuella kostnader som uppstår pga försenad betalning.
Leverans sker från tillverkares / leverantörers lager i Sverige och andra Europeiska länder. Normal leveranstid är mellan 3-15 arbetsdagar beroende på vilka produkter ni handlat. Vid eventuell försening kontaktas du via mail eller sms om förseningen. Du som kund ansvarar och försäkrar er om att ni har rätt utrustning och personal för att hantera leveransmottagandet.
Ni ansvarar över lossningen samt att ni ska kunna lyfta av godset från lastbilen när det kommer med traktor eller truck. Kan du ej lyfta av gods går det till terminal där du själv får hämta godset, dom extrakostnader som uppstår pga transportören ej kan leverera till dig debiteras dig i efterskott med faktura 10 dagar.
Leverans till utlämningsställe skall hämtas ut inom den utsagda tiden som transportören bestämmer, vid ej uthämtat gods så debiterar vi 1500 kr i retur och eventuella hanteringskostnad. Vi löser ej ut returer mot betalning och hämtar ej ut aviseringar på utlämningsställe, samtliga returer skall gå direkt till vårt lager för hantering.
OBS!! Det är du som kund som ansvarar för att godset kan lyftas av när det anländer till dig. Större gods behöver oftast truck, traktor eller likvärdigt för avlastning som du ansvarar över. Finns inte det att tillgå så går godset till närmaste terminal där det kan avhämtas. Hämta ut varan/varorna inom 3 dagar för att slippa terminalhyra som då faktureras till dig som kund.
Du som kund har rätt att avbeställa din order så länga varorna ej avgått från lagret utan extra kostnad. Har varorna avgått så står du som kund för uppkomna transportkostnader och hanteringskostnader för godset.
Har du köpt en vara som du vill skicka tillbaka så går det bra. Du skall kontakta oss för retursedel. Transportkostnader och transportrisk står du som kund för. Specialbeställningar återköps ej. Transporter som sker från utlandet kan styras om till vårt lager i Sverige, men du som kund står för dom kostnader som uppstår vid sådana tillfällen. Har du redan betalat för varan så krediterar vi och återbetalar till dig eller via den betalmetod som du använde vid köpet, reglering sker inom 14 dagar from att vi mottagit godset.
OBS! Det är jätteviktigt att ni noga undersöker emballaget och varororna vid leveransen och antecknar alla eventuella transportskador direkt på kvittensen/följdesedeln vid leveransen samt tar en kopia på den. Om ni inte gör det finns det en risk att transportbolaget inte godkänner reklamationen i efterhand och ni själva måste driva processen mot dem.
Ibland så kan gods vara skadat när det kommer fram. När leveransen kommer till dig skall du syna försändelsen ytligt efter skador. Finns synliga skador skall dom dokumenteras av chauffören direkt på följesedeln eller i dess handdator och du skall bli tilldelad ett skadenummer. Är skadan ej synlig vid mottagandet så skall skadan anmälas till transportbolaget inom 7 dagar from att du mottagit godset. Efter mottagande av skadenummer så skall du vända dig till oss för vidare hantering. Skador som anmäls senare än 7 dagar från mottagandet hanteras ej.
När du fått ett skadenummer av transportbolaget så ska du vända dig till oss via mail till kontakt@smartverkstad.se Där ska ni skicka med den information vi punktar upp nedan som krävs för smidig och snabb hantering.
OBS! Även om det finns skador på gods så skall du betala i tid. Vi reglerar eventuella åtgärder i efterhand.
Eftersom vi inte använder oss av eget lager så kan leveranstiderna variera.
Har du beställt flera varor med olika tillverkare så kommer dom skickas i olika transporter till dig och kommer således ha olika transporttider.
Lagerförda varor som skickas inom Sverige tar ca 2-4 arbetsdagar.
Lagerförda varor som skickas från Europa tar ca 8-15 arbetsdagar.
Ni kan tyvärr inte hämta varor hos oss, priserna i butiken är därför anpassade för transport till dig. Behöver du hämta så kan vi skicka till närmaste terminal så du själv styr upphämtningen. Kontakta oss vid frågor eller funderingar.
Vid godkännande av offert godkänner man också Smart Verkstad Sverige AB´s köpevillkor.
Vi lämnar minst 12 månaders fabriksgaranti på alla våra produkter. Det skiljer sig om längden på garantitiden beroende på vilket märke och vad tillverkaren lämnar för garantitid.
Vid åberopande av garantin så förser vi er med reservdelar för den eller de defekta delar som behövs bytas. Ni själva ansvarar för arbetet och bytet av den skadade delen.
Vid begäran om hjälp kommer vi ta ut avgifter för nedlagt arbete och resekostnader.
Vid onormal användning, misskötsel, eller egen förvållad skada eller att ni inte har följt de skötselråd som finns i manualen utgår garantin och ni får själva betala för de delar som är trasiga.
Undantaget från all form av garanti är Slitagedelar (exempel på slitagedelar är - Glidytor, Skyddsplattor, Vajrar, Kedjor, Tryckknappar m.m. samt allt som innefattar förbrukningsvaror.
Garantin gäller från fakturadatumet på fakturan och 12 månader framåt. Alltså från det datum fakturan skapades.
Tvister skall lösas i Svensk domstol i Stockholms Län.
Vi följer Konsumentköplagen för privatpersoner och jämfört med villkoren ovan – följer vi Köplagen för samtliga registrerade näringsidkare, gäller även om du som enskild företagare köper produkter.
Prenumerera på nyhetsbrevet för våra bästa erbjudanden och nyheter!
KONTAKTA OSS
Norra Gyllegatan 20, 784 35, Borlänge
Org.nr: 559242-2447
BETALA ENKELT MED
Säker betalning med val av kort, faktura och leasing för privatpersoner och företag.